22 Ekim 2009 Perşembe

Sürrealist Futbol Ya da Ne Crois Pas Ya da Son Kabus


“İki boyutlu kavramda sol kanat gördüğümüz aslında sağ kanadına karşılık geliyorsa diğerinin; yalanları bırakıp futbolun Servi kapısını kullanalım”

Siyah soluyaraktan evdeyim. Cehennem isi ekmekler götürdüğümüz zamanları çoktan aşmışız. Her nihayete çoktan erilmiş ve yürek ağızdan bir sefer çıkmış.
Kapı duyulmaz. Babacan kostümü kuşanıp, başı da eğip anahtar deliği arıyorum. Apartman otomatını birileri her gün saniyelerce geri sarıyor. Titanyum hafifliğinde tiranın elinde kendi kapımda beklemiyorum. Hala ilk hikayede takılı kalmışım, kapıcı yok ya da hepsi yasadan önceydi…

"Temizlendik!…"

Torbaları portmantoya dayadım. Ayakkabılarla girilebilen bir evdeyiz.
İzotop Devletlerin kaçıncısını yaşadığımı bilerek odasına girdim. Üstüne “Mets” formasını çakmışlar. Evveli trafikten hatırladığım bir çubuğun spor için olduğunu yeni öğreniyorum. Biz otobüs barlarında yelken ve su kayağına yatkın olduğumuzu ise hiçbir zaman öğrenememiştik.
O forma ise doğal olarak gözümde hasip olmuyor…

“Hayatımızdan paralel de meridyen de eksilmediyse!”


Babasının hatalarından ders almış Erdoğan Ankaragücü’ne üst üste 4. şampiyonluk keyfini yaşatmadı. Beşiktaş, Şampiyonlar Ligi’ne kalmış. Para ödülü çoktan mevta. Gayri ganimet deplasmanda attığın golce toprak. Total futbol yerini Tımar Futbola bırakmış ve Katalonya SSCB’yi geçen ilk ülke...
Takım ligin gol rekorunu kırınca da umutlar serpildi. Son zamanlarda iç sahada gol yemiyorduk ve deplasmanda birkaç köyü yuttuğumuz oluyordu. Gol toprak demek topraksa hücumbola cesaret...

“Ne kadar bölsen de gözyaşını akar hep tek damla”


-Kanalı değiştir- diyorum -kura çekimi başlayacak-
Oralı olmuyor kerata, saat farkı yüzünden gece izlemediği maçın kaydına takılmış. O şapkaları takanları siperliğinden mütevellit alt gagası olmayan ya da gagası olabildiğince açık kuşlara benzetirdim. Sokağa çıktığında hayvanların da yanımdan uzaklaşması da bu varsayıma yardımcı oldu.
Son kez gözlerimi belertiyorum -Aç ulan-
Oralı olmuyor.
İrisler birleşip teke iniyor formasını kırmızı yakıyorum
İlk şiddetten ötürü şaşkın şaşkın bakıyor zavallı
İki damla geliyor. Birini siliyor eliyle diğeriyle kumandayı sıkarken
-Al be al! Lanet olsun; açıyorum boktan şeyi-
Kapıyı çarpıp gidiyor evden…
Koltuğa çöküyorum.
Spikerin dili -Beşiktaş’ın grubuna en son hangi takım geleceğini biraz sonra-yı yineleyince irkiliyorum.
Ekrana boş bakarken baş taşımıyor yaşananları ve eğiliyorum…
-Sevgili seyirciler Beşiktaş’ın son rakibi Uefa Genel Sekreter’inin elinde… Evet, Beşiktaş’ın grubuna gelen son takım D.Bakırspor-

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails