11 Nisan 2009 Cumartesi

Gerrard İçin Hillsborough'nun Önemi

15 Nisan'da yayınlanacak röportajdan bir bölümü çevirdim. 15 Nisan 1989'da yaşanan Hillsborough faciasıyla ilgili Gerrard'ın anıları...

Reporter: Olay esnasında daha çocuktun. 15 Nisan 1989 olayları hakkında neler hatırlıyorsun?
Steven Gerrard: Evet, 9 yaşındaydım. Çok fazla şey hatırlamıyorum. Ama zamanla olaylar hakkında gerçekleri öğrendim.
R: Galiba olayların sizin ailenizle de ilgisi var. Biraz bahseder misiniz.
Steven Gerrard: Gerçekten şoke olmuştum ve derin bir hüzne kapıldım. Olaylara karışan tanıdığımız birinin olup olmadığını merak ediyorduk. Bu beklenti tüm
Liverpool taraftarları için geçerliydi. Herkes tanıdık birinin zarar görüp görmediğini merak ediyordu. O gece yatağıma gidip dua ettim ve duyduklarımızdan daha kötü olamayacağını düşünüp kendimi teselli ediyordum. Sabah olup da gelen haberle bütünüyle hüzne boğulduk. Ailemizin bir ferdi trajik bir şekilde öldürülmüştü.
R:Jon-Paul’un hatırası, Liverpool’da oynaman için seni sürekli motive etti diyebilir miyiz?
Steven Gerrard:Kesinlikle doğru. Gerçekten de çok kötü günlerdi, kuzeninizin ölmesiyle ailenizin verdiği tepkiyi gördükten sonra bana da başka bir seçenek kalmıyordu…
R:Hillsborough olayını kulüp önemi açısından nereye koyuyorsun?
Steven Gerrard:Kesinlikle kulüp tarihinin merkezinde yer alan bir olaydır. Ölen 96 kişi ve yaralanalar asla unutulamazlar. Sadece 96 sayısını hatırlamamalıyız ve olayla ilgili herkes için teker teker bir şeyler yapılmalıdır. O zamandan bu yana kulüp adalet için mücadele ediyor ve devam edecek. Faciadan beri iyice birbirimize bağlandık bu da nasıl bir kulüp olduğumuzu anlatıyor. Sıkıntılı zamanlarda birbirimize arka çıkmayı pekiştirdik. Biz sadece saha içinde değiliz!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails